Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Empty
BerichtOnderwerp: humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....   humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Icon_minitime25/1/2009, 17:38

[quote]Hoe vermijdt u therapie?

Neem uzelf zo min mogelijk serieus. Ga voor een spiegel staan en trek rare gezichten, ook in openbare ruimten.
· Neem een huisdier dat bij u past en geef het een rare naam. Vergeet er niet voor te zorgen.
· Ga sporten. Squashen en badminton zijn keurig beschaafde sporten waarin uw agressie zich kan kanaliseren. Of hang thuis een boksbal aan het plafond om er af en toe tegenaan te rammen. (Verwar de boksbal niet met het huisdier.)
· Maak muziek. Zing. Dans. Ga tekenen of knutselen. Ontlaadt uw creativiteit en expressie.
· Neem uw geliefde en uw vrienden in vertrouwen. Als u dat niet lukt, heeft u zich omringd met de verkeerde mensen. Verlaat huis en haard en begin een leven als zwerver in Parijs. Staat u die overstap niet aan: neem dan uw geliefde en uw vrienden in vertrouwen.
· Accepteer uzelf zoals u bent. Leer hoe u zichzelf en anderen kunt vergeven. Sla er desgewenst de bijbel of uw al dan niet gezonde verstand op na.
· Als u tóch een probleem heeft: sluit de ogen, concentreer u goed op het probleem, drie minuten lang, zeg dan hardop: ‘Interessant!’ en begin heel hard te lachen. Ga door met lachen tot u pijn krijgt in uw kaakspieren. Dan is het mooi geweest. Ga over tot de orde van de dag.
· Bedenk dat u in het licht van de eeuwigheid slechts een nietige sterveling bent, steeds een stapje dichter bij de dood, terwijl de wereld alsmaar voortraast.
· Maar het allerbeste is: vermijd psychische problemen. Doe werk dat nuttig is en dat u voldoening geeft, eet gezond (goed kauwen!) en houd van de mensen om u heen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....   humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Icon_minitime25/1/2009, 20:10

Tjee
Goed lijstje Jesandria.
Eén van al die tip moet toch lukken.
Ook als is dit voor de depressie patient allemaal heel moeilijk.

Voor als je een keer depressief bent een aantal uitgelezen methoden.

Vooral die, waar je sterk lichaamlijk bezig moet zijn.
En dat vergeven.
Maar dan ook jezelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
Gast
Gast




humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Empty
BerichtOnderwerp: humor moet, al is 'moeten'......   humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Icon_minitime28/1/2009, 22:17

Enkele dingen uit de lijst zouden kunnen werken, toch? Hardop om jezelf lachen als blijkt dat je in jezelf loopt te mopperen. Als je je in bed nog eens omdraait omdat je niet op wilt staan, tegen jezelf zeggen:"ik heb een schop onder mijn kont nodig." Daarna kun je je alsnog omdraaien maar lig je minder lekker.....
Lieve mensen, ik weet dat het niet gemakkelijk is. Mijn eerste, bewuste gedachte dat ik liever niet zou bestaan was toen ik 13 was. Niks bijzonders zou je zeggen, dat hadden al die meiden toen. Het heeft lang geduurd om tegen mezelf te kunnen zeggen dat depressiviteit bij me hoort. Deze wereld herbergt lachebekjes en mensen die depressief zijn en ik behoor toevallig bij die laatstgenoemde groep. Maar net als met geluk duurt het niet de hele dag, de hele week of het hele jaar! Ik laat het over me heen komen omdat ik weet.....zie voorgaande zin.
Respect, kunnen zeggen en vertrouwen dat het begrepen wordt, heb je nodig.Maar het begint bij jou.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sofie

Sofie


Aantal berichten : 52
Leeftijd : 44
Woonplaats : O-T, België
Registration date : 17-01-09

humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....   humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Icon_minitime29/1/2009, 22:40

Citaat :
Maar het begint bij jou

Dat is hét belangrijkste inzicht en de absolute basis! cheers
En een goeie dosis humor, kan zeker geen kwaad ..
Tof lijstje!
Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....   humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord.... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
humor moet, al is 'moeten' een lelijk woord....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Als het dan niet kan zoals het moet
» Humor met een lach en een traan.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Algemeen :: Leuke dingen voor de mens.-
Ga naar: