Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 welk boek lees je nu

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime10/7/2009, 20:22

De ongetemde man Auteur: John Eldredge
Beschrijving
Elke man is ooit een jongen geweest. En jongens dromen dat ze helden zijn, boeven vangen en lieve meisjes redden. Maar op weg naar de volwassenheid zijn de meeste mannen innerlijk verwond, meestal door hun vader. En ze hebben hun dromen diep weggestopt. Ze proberen zich te handhaven in de zakenwereld, waar het draait om efficiënte en resultaat. Bovendien wordt er, thuis en op hun werk, van hen verwacht dat ze fijngevoelig, communicatief en begrijpend zijn. Is aardig zijn en welvaart creëren dan het kenmerk van de nieuwe mannelijkheid? De moderne man is een gekooid dier. Hij lijkt getemd, maar diep in zijn hart sluimert de droom dat hij een held is. Als hij niet kan leven zoals God hem ontworpen heeft, zit hij niet lekker in z'n vel en grijpt hij naar het surrogaat. Of de lafaard in hem krijgt de overhand.

lekker makkelijk lezen en herkenbaar op vele punten
Terug naar boven Ga naar beneden
Atina195

Atina195


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 66
Woonplaats : Noord Brabant
Registration date : 14-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime31/7/2009, 05:41

study Ik lees op dit moment van alles door elkaar, Asperger hulpgids van Tony atwood, Uit het dal van Sally Brampton.
Dochter der Wildernis Ottilie de Poel.....iets over bloemen planten op het terras[info]
en van alles op het net forums enzo......
kan weer wat meer lezen zonder in slaap te vallen .......
Atina
Terug naar boven Ga naar beneden
elisabeth




Aantal berichten : 29
Registration date : 16-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime31/7/2009, 22:11

In de vakantie heb ik een boek gelezen over het fragiele X syndroom. Het heette; De honden blaften en de karavaan trok verder. Ik weet niet meer wie de schrijfster was. Ik was met m'n zus op vakantie en haar kleinzoon heeft dit syndroom, wat het persoonlijker maakt voor mij. Het lijkt op autisme. Nu lees ik het Vreugdekind, dat hier ook over gaat. De schrijfster is Maureen Lang en zij heeft het in romanvorm geschreven. Haar zoontje (het komt het meest bij jongens voor) heeft een vertraagde ontwikkeling en tegelijkertijd leest zij een dagboek van haar voorgeslacht, waar veel jongens 'kind' zijn gebleven en in die tijd werd er gesproken over een vloek in de familie. Toen wisten ze natuurlijk nog niets van genetica.
Het fragiele X syndroom is volgens mij nog niet zo heel lang bekend. Het is een genen afwijking. Meisjes hebben 2 X chromosomen, waardoor er nog een 'goede' X chromosoom aanwezig kan zijn. Jongens hebben een X en een Y chromosoom, waardoor zij geen compensatie hebben. Zoiets!
Het boek Vreugdekind is geschreven door een Christen, wat het voor mij net iets mooier maakt dan het andere boek over dit onderwerp.
Terug naar boven Ga naar beneden
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime23/8/2009, 17:50

Ik heb in de vakantie weer veel boeken gelezen, en ondertussen weer 2 uit.
De serie van koning Hiskia en Mannasse vond ik wel heel indrukwekkend, omdat je een kijkje in hun leven krijgt die in de Bijbel maar in een paar stukjes wordt weergegeven. Vooral dan het stuk dat koning Achaz ( vader van Hiskia) zijn zonen opoffert aan de Moloch. Kinderoffers, waar Hiskia voor bewaard blijft. Het is zo goed beschreven door Linn Austin, dat je alsware om een hoekje mee kijkt en voelt wat het teweeg brengt bij de mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
elisabeth




Aantal berichten : 29
Registration date : 16-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime30/8/2009, 21:03

Ik heb de Boomgaard gelezen, ook van Lynn Austin. Vanaf de vakantie heb ik de leessmaak weer te pakken.
Een echo in de duisternis van Francine Rivers had ik al jaren in de kast staan. Ik had het ooit voor m'n vader gekocht, maar die vond het boek te dik (zwaar) om vast te houden. Het gaat over de tijd van de eerste christenen. Een joodse christin is voor de leeuwen gegooid, maar overleeft het. Een arts, die autopsie doet, redt haar leven, maar zij blijft verminkt en draagt daarom een sluier. Zij wordt zijn assistente, maar trouwt uiteindelijk met haar eerste liefde.
Terug naar boven Ga naar beneden
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime31/8/2009, 08:12

Hoi Elisabeth, wat een mooie serie is dat. Ik heb ze ook alle drie gelezen. Kan jij het je voorstellen dat je daar tussen zat?
Ik heb ondertussen de serie- Babylon,Europa, Asdod en Ararat gelezen van Tim Lahaye...ook super.
Nu ff niets meer....
Terug naar boven Ga naar beneden
Love_Baby-Dragon

Love_Baby-Dragon


Aantal berichten : 22
Leeftijd : 32
Woonplaats : Belgie
Registration date : 15-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime10/9/2009, 22:32

Het boek wat ik aan het lezen ben is bijna uit .
Het is een Engelstalig boek : Where Rainbows End van Cecelia Ahern .
Het gaat over Rosie en Alex die bevriend zijn vanaf hun kinderjaren .
Alex moet verhuizen naar Boston met zijn ouders en moet zijn beste vriendin achter laten in Ierland .
Rosie wil naar Alex toe maar er gebeurt iets waardoor dat niet meer gaat .

Ik heb ook al ander boek gelezen van Cecelia Ahern in het Engels :
PS I love you
En thanks for the memories heb ik al besteld .

Ik lees veel liever Engelse boeken .
Mijn Engels is eigenlijk niet zo goed maar het verbeterd door te lezen en op te zoeken .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/Depri/
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime11/9/2009, 17:59

Knap van je hoor, ik heb het van vertalers nodig. Vind je lezen leuk of is het een must?
Ik ben zelf nu in de serie ; de laatste bazuin ( 12 stuks) bezig.
Er zijn 3 boeken nu verfilmt ( Left Behind enzo) wel iets om even naar te kijken als je ze kan lenen van iemand..of kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Love_Baby-Dragon

Love_Baby-Dragon


Aantal berichten : 22
Leeftijd : 32
Woonplaats : Belgie
Registration date : 15-01-09

welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime15/9/2009, 22:49

emma-emily schreef:
Knap van je hoor, ik heb het van vertalers nodig. Vind je lezen leuk of is het een must?
Ik ben zelf nu in de serie ; de laatste bazuin ( 12 stuks) bezig.
Er zijn 3 boeken nu verfilmt ( Left Behind enzo) wel iets om even naar te kijken als je ze kan lenen van iemand..of kopen.


Ik vind lezen leuk , maar alleen als het een Engels boek is .
Ik vind dat mooier verwoord en ben blij dat ik dan een boek uit gelezen heb omdat ik slecht ben in Engels eigenlijk .
Ik doe het in mijn vrije tijd .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.everyoneweb.com/Depri/
Gesponsorde inhoud





welk boek lees je nu Empty
BerichtOnderwerp: Re: welk boek lees je nu   welk boek lees je nu Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
welk boek lees je nu
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» boek; de uitnodiging
» Aanrader!! Geweldig boek!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Algemeen :: Praatkaffee-
Ga naar: