Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Vrouw als sluitstuk van de schepping

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

Vrouw als sluitstuk van de schepping Empty
BerichtOnderwerp: Vrouw als sluitstuk van de schepping   Vrouw als sluitstuk van de schepping Icon_minitime9/8/2009, 11:00

Op een ander forum kwam Caspar hiermee.
Met zijn toestemming plaats ik het hier.
Het is niet van zijn hand (zie onder), maar toch.....
Ik weet niet of het een onderwerp is voor dit forum, maar toch wil het jullie lezers hier niet onthouden.

Citaat :
Toen God de vrouw maakte op de zesde dag van de schepping, was hij nog laat aan het werk. Er kwam een engel die tot hem zei: “Waarom spendeer je zoveel tijd aan deze schepping?”.
God antwoordde: “Heb je mijn specificatie van dit ontwerp gezien? Ze moet compleet wasbaar zijn, maar niet van plastic; er zitten meer dan 200 beweegbare delen in die allemaal vervangen moeten kunnen worden en ze loopt op dieet-cola en etensrestjes. Bovendien moet ze vier kinderen op schoot kunnen hebben, een kus kunnen geven die alles beter maakt van een geschaafde knie tot een gebroken hart - en dat moet met twee handen kunnen”.
De engel was verbaasd over het pakket van eisen. “Met maar twee handen? Dat kan nooit! En dit is het standaard model, zonder extra’s? Dat is veel te veel werk om in een dag te scheppen. Waarom wacht u niet tot morgen voordat u het afmaakt?” “Dat wil ik niet” protesteerde God. “Ik ben er bijna klaar mee en het is mijn favoriete ontwerp. Zij wordt nu al vanzelf beter als ze ziek is en kan 18 uur per dag werken”.
De engel kwam naderbij en raakte vrouw aan. “Maar u heeft haar zo zacht gemaakt, Heer”. “Ze is inderdaad zacht” zei God, “maar ik heb haar ook sterk gemaakt. Je hebt geen idee wat ze kan verdragen en bereiken”.
De engel zag toen iets op de wang van de vrouw en raakte dit aan. “Oeps, ik geloof dat dit model een lek heeft. Ik vond al dat u veel te veel dingen in één model wilde stoppen”.”Dat is geen lek” verbeterde de Heer, “dat is een traan”. “Waarom tranen?” zei de engel.
De Heer zei: “De traan is om uiting te geven aan vreugde, verdriet, pijn, teleurstelling’ liefde, eenzaamheid, rouw en trots”. “Kan ze ook denken”? zei de engel. God antwoordde: “Ze kan niet alleen denken maar ook beredeneren en een compromis sluiten”. De engel was onder de indruk. “U bent werkelijk een genie, Heer. U heeft overal aan gedacht! Vrouw is echt verbazingwekkend”.

En dat is ze zeker! Vrouwen hebben een kracht die mannen verbaasd doet staan. Zij kunnen ontberingen verdragen en zware lasten dragen. Zij hebben ook geluk, plezier en liefde. Ze lachen als ze willen schreeuwen. Ze zingen als ze eigenlijk willen huilen. Zij huilen als ze gelukkig zijn en lachen als ze nerveus worden. Ze vechten voor waarin ze geloven. Ze bekampen onrecht. Ze nemen niet genoegen met een “nee” als ze vinden dat er een betere oplossing is, doen zichzelf te kort ten bate van hun gezin, Ze gaan naar de dokter met een bang kind. Zij hebben lief zonder voorwaarden. Zij huilen als hun kinderen uitblinken en juichen als vrienden prijzen winnen. Ze zijn gelukkig als ze horen dat er weer een kind geboren is, of dat iemand gaat trouwen. Hun hart breekt als er een vriend sterft. Ze rouwen om het verlies van familieleden, maar zijn sterk als ze denken geen kracht meer te hebben om door te gaan. Ze weten dat een omhelzing en een kus een gebroken hart kan helen.
Vrouwen in alle vormen, maten en kleuren. Ze zullen rijden, vliegen, lopen, rennen of e-mailen om te laten weten hoeveel ze om je geven. Het hart van een vrouw maakt dat de wereld blijft ronddraaien. Ze brengen vreugde, hoop en liefde. Ze hebben medelijden en idealen. Ze geven morele ondersteuning aan hun vrienden en familie. Vrouwen zeggen noodzakelijke dingen en geven alles.
Er is maar één fout aan vrouw, dat ze vergeet wat ze waard is! Geef deze boodschap door aan alle vrouwelijke familieleden en vrienden om ze er aan te herinneren hoe geweldig ze zijn!
tekst via Bep Tijssen
vertaling: Thea Kool

Mijn reactie:
Ik moest ook een klein traantje wegpinken.
Van lachen, verrassing, ontroering en bewondering en ook nog een beetje verdriet.
Gek hè?

Mag ik deze gebruiken voor een bijzondere site?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

Vrouw als sluitstuk van de schepping Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vrouw als sluitstuk van de schepping   Vrouw als sluitstuk van de schepping Icon_minitime9/8/2009, 12:41

Heerlijke oppepper voor ons vrouwen toch?
Wij zijn ook het pronkstuk van de schepping en God is blij met wat Hij gemaakt heeft, dus ook met jou!

Geniet ervan:)
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vrouw als sluitstuk van de schepping
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Algemeen :: Leuke dingen voor de mens.-
Ga naar: