Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.

IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Overdenking 2009-2010

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Maria
Admin

Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

BerichtOnderwerp: Overdenking 2009-2010   6/1/2010, 16:18

Hier gaat veel zijn gangetje met af en toe een dip en af en toe een top.
Zo gaat dat, zullen we maar denken.

Soms mis ik wel wat communicatie van gelijkgestemden.
Niet dat anderen dingen voor me op kunnen lossen, maar problemen van anderen richten mij toch weer wat tot de werkelijkheid.
Ik ben niet de enige op de wereld en velen zijn mij voorgegaan.
Ook anderen leven soms op een eilandje met alleen hun eigen ding om zich druk om te maken.

Het klinkt misschien vaag, maar de vooral de betrokkenheid met andere mensen, gaven me toch ook weer vreugde aan het feit, dat ik leef.
En dan met alles erop en eraan.
De gemakkelijke dingen, maar ook de moeilijke dingen.

Niet altijd op dezelfde lijn, maar het het meest mogelijke respect en belangstelling voor elkaar.
Met de weinige contacten, die ik nu nog heb met mensen, die kunnen begrijpen wat ik voel en bedoel ben ik zeker wel blij, maar nieuwe inzichten mis ik wel.

Behoefte om het zelf te gaan zoeken heb ik niet.
Nog niet.
Toch heb ik nu deze behoefte om even mijn hart te luchten.
Ik heb de laatste tijd steeds meer het gevoel, dat het me eigenlijk worst is, wat er gebeurt met mensen, die ver van mijn bed zijn.
Ik ervaar dat aan de ene kant als een bevrijding, maar ook weer als een gemis.

Ik begin te voelen, dat ik af ga glijden naar een eenzijdig op mezelf gericht leven.
De bevrijding, die ik eerst voelde, door van mezelf meer op mijn eigen ik gericht te mogen zijn, wordt nu een gevoel van negatieviteit naar mezelf, daar andermans leed me steeds minder beroert.
Misschien komt de oude kritische naar mezelf kijkende "ik" weer boven, of misschien is dit ook heel goed om die "ik" eens onderhande te nemen.
Ik weet het niet.
Ik vind het op dit moment moeilijk om de weg van het midden te vinden.

Ik ben me bewust, dat ik daar in eerste instantie naar toe heb gestuurd, omdat ik genoeg had aan mezelf.
Nu ik zelf weer stabiler ben, begin ik dit als egoïsme te ervaren.
En wat dan nog, kun je dan zeggen.
Ik moet me nog een pad uitstippelen, hoe ik verder wil.

Misschien heeft het ermee te maken, dat het op ons forum zo rustig is.
Maar ik ben bij diverse fora wezen kijken, maar ik voel niet de drang om me daar helemaal in te storten.
Nu nog niet.

We zien wel voor 2010.
Ik wens jullie iig. het allerbeste en hoop, dat je bewust en goed bezig bent in de richting die je voor jezelf hebt gekozen en kiest.
Want daar gaat het toch om.
Dat we naar eigen vrede en bevrediging ons leven kunnen leiden.
Ook al is het lang niet altijd, wat je op je verlanglijstje zou zetten.

http://psychosoof.actieforum.com
Fred

Aantal berichten : 158
Leeftijd : 70
Registration date : 14-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Overdenking 2009-2010   7/1/2010, 17:34

Hoi Maria
Eerst maar even een regel uit een liedje van de beatles als reactie op je tobberij over op jezelf en op anderen gericht zijn:
"Don't carry the world upon your shoulders."

Ja op het forum is het heel rustig
Ik post zelf ook zelden nog wat. Maar dat komt vooral omdat er nauwelijks lopende discussies of uitwisseling van gedachten zijn
Misschien heeft dat te maken met de indeling van het forum, want op het oude forum was dat zeker wel het geval.

Maar als je eens uitvoerig je hart wilt luchten of over bepaalde zaken van gedachten wisselen, hou ik me aanbevolen hoor.
Een keer op de koffie komen mag ook.,

Groetjes
Fred
Terug naar boven Go down
http://www.bestaansverheldering.nl
Maria
Admin

Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Overdenking 2009-2010   7/1/2010, 17:59

Dank je Fred voor deze woorden
En de hint naar de song van The Beatles.

Altijd weer fijn om te horen

Soms denk ik ook dat een openbaar forum meer toegankelijk is , dan deze half gesloten en half open vorm.
Maar dit is waar we voor gekozen hebben in het begin.
Misschien moeten we het heroverwegen.
Maar de meeste leden weten en vertrouwen nu, dat dit een besloten groep is.

Toch denk ik niet, dat dat de voornaamste oorzaak is.
Er is een echte wildgroei ontstaan op het internet van allerlei fora.'
Ook gesloten, maar overal moet er constant aan gewerkt worden.

Meer inzendingen worden opgepikt door de zoekbots en zo kom je ook hoger in de zoeklijsten.
Maar zoals je misschien wel begrepen zult hebben, heb ik een hele periode me heel erg ingezet om het te laten lopen, maar de afgelopen tijd heb ik me weer wat meer met andere dingen beziggehouden.
Dat merk je aan het aantal bezoeken.

Elke dag een nieuwtje is aantrekkelijker om ook elke dag even langs te komen en misschien mee te doen.

Maar we zullen zien in 2010

http://psychosoof.actieforum.com
emma-emily

Aantal berichten : 456
Registration date : 26-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Overdenking 2009-2010   11/1/2010, 18:54

Hoi jullie,
Maria je bent niet de enige en ik denk dat je met je laatste stukje de spijker op de kop slaat. Er is zoveel te vinden als je even google aanklikt. Ik heb een notebook gekocht om beneden te zitten ipv op de zolder en zocht dit forum... kon ik niet eens vinden. Dus weer een link in mijn mail..zodat het beneden ook te vinden is.
Tja, ik wil me ook in 2010 best in zetten hier, maar had er op een gegeven moment ook een beetje genoeg van,. geen reacties en geen 'leven' maakt dat het niet leuk is om hier te zitten wachten op berichtjes. Dus sla je eerst een dag over, dan meerdere dagen.
Nu ik weer werk, merk ik dat mijn energie ook weer daar slokkend werkt. Mijn lichaam is de fysio zat en het zit nog niet goed, nu er weer een bekkeninstabiliteid bij gekomen is. Ik moet oefenen maar ook daar heb ik geen eens zin meer in.
Het gericht zijn op anderen, willen helpen door te schrijven of lezen. gedichten of foto's plaatsen..voor wie doe je het soms? Jij en Fred zijn hier nog regelmatig en een enkeling, maar verder geen nieuws....Ik ben zelf ook met andere dingen bezig, maar heb me wel aan dit forum 'gegeven'.
Opheffen en verder op andere groepen? Open gooien lijkt me niet de optie, want in een beschermende wereld is het veiliger om dingen neer te zetten, hoewel ik soms met verbazing zie wat er op google qua namen nog naar voren komt..in hoeverre dicht hier en daar?
Laten we nog even afwachten, maar als het leven niet echt terug komen wil, hebben we niet zoveel opties...toch?

BerichtOnderwerp: Re: Overdenking 2009-2010   

Terug naar boven Go down

Overdenking 2009-2010
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Persoonlijk :: Schrijfforum-
Ga naar: