Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 *&%%$#&^^^even afreageren mag hier

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime5/6/2010, 19:01

*&#@(&&%$##%

Door weer uren te bezuinigen op personeel Evil or Very Mad wordt de werkdruk groter en groter pale terwijl onze patienten meer zorg nodig hebben I love you de emotionel druk hoog is..
Wij moeten meer loopies doen voor de verpleging ( we zijn geen 25 jaar meer) en worden van hot naar her gezonden of moet worden gedaan( meer handen voor hun aan bed). cheers Maar ook nu weer minder handen... Mad door het weg werken van verpleeguren.
Ik word boos hierom.. en om het feit dat ik per 4 weken - 6 uur extra =1 dagdeel, moet werken omdat er een dienst bekort is in uren. Nu ben ik er al 4 dagen en dat is pittig..dan verplicht 5 dagen en ik heb met mijn 22 uur al het kleinste contract.. Idea de anderen kunnen het nog met 4 dagen af.
Arrow Arrow Arrow Arrow Arrow doorgedraaide collega's en ik drijg weer lekker richting een depressie te raken. Maar ik kan er weinig of niets tegen doen. Ander werk zoeken is niet echt een optie voor me.

@#$#@&^$^&*

dank jullie voor het lezen
Terug naar boven Ga naar beneden
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime5/6/2010, 20:52

Ik heb het gelezen.
Een goede raad weet ik niet.
Het is ook de vraag of die er is.
Zou een juiste keuze bij de verkiezingen iets uitmaken?
Ik vraag het me af.
Ik kan jou en jouw collega's alleen sterkte wensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime5/6/2010, 21:08

Raad is er niet je leest het.
Het is niet leuk, maar ik voel me door deze dingen weer down..
Recente scheidingen in onze kring, waarvan ook nog eens 2 net in de vorige zomer getrouwd zijn, geweld bij iemand en bedrijgingen, werkdruk en het begraven donderdag van 2 mensen die in Tripoli zijn omgekomen is te veel negative dingen voor me.
Op mijn werk raak ik over geprikkelt..en kan ik er niet meer goed mee omgaan. Huilen of overreactie...ik klap nu dus dicht.
Wat ook niet goed is, maar wel gebeurd.Dit forum is voor dit soort dingen dus hier maar weer plaatsen. Ik baal ervan en kan er geen kant mee op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime6/6/2010, 10:16

Je hebt idd. wel heel veel dingen op een hoop.
Zou het misschien raadzaam zijn naar je huisarts te gaan en iets voor tijdelijk te vragen om deze eerste tijd door te komen?
Dat kan misschien toch voorkomen, dat je weer diep wegzinkt.

Normaal gesproken is deze periode van depressie niet een ziekte, maar duidelijk een geval van even teveel op hetzelfde moment.
In jouw geval echter, met jouw geschiedenis, misschien toch een duidelijk geval van beter voorkomen dan genezen.

Ik wens je alle wijsheid in deze en hoor wel wat je wil doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime6/6/2010, 12:07

= wijsheid weer aan de medicijnen?

= wijsheid om te zoeken hoe ik er mee om moet leren gaan?

= wijsheid alle twee?

= heb ik dit?
Weten

Hooggevoelige mensen weten vaak “meer”. Vroeger werden ze bijvoorbeeld ingezet als waarnemer voor vijandige activiteiten, waarzegger, weervoorspeller en ga zo maar door. De bijzondere kwaliteiten werden benut. In onze maatschappij worden de eigenschappen niet meer gewaardeerd.

HSP'ers kunnen zo gevoelig zijn dat ze bij het zien van de beelden op tv overspoeld worden door emoties. Ze beginnen spontaan te huilen als de ellende gezien wordt. Ook bij het zien van liefdevolle dingen, kunst of een prachtig uitzicht kunnen ze emotioneel diep geraakt worden.

Omdat een HSP’er zo gevoelig is kunnen ziektes en problemen van anderen diepe indruk achterlaten.

Genieten wordt intenser gedaan, maar ook verdriet wordt intenser ervaren.

Een HSP’er voelt zich vaak zeer verantwoordelijk voor een ander en vergeet zichzelf!

Het zijn zorgzame mensen, te zorgzaam zelfs omdat ze zichzelf makkelijk kunnen vergeten in het zorgen voor de ander.

Ze kunnen goed luisteren, invoelend luisteren, waar zoveel mensen behoefte aan hebben. Iemand die echt luistert.


ik her ken dit deel wel, moe zijn van winkelen en grote groepen mensen en is daar een test voor of zo?
Vroeger had ik er niet zo'n last van, maar het wordt al erger...wie heeft er ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime6/6/2010, 13:15

emma-emily schreef:

ik her ken dit deel wel, moe zijn van winkelen en grote groepen mensen en is daar een test voor of zo?
Vroeger had ik er niet zo'n last van, maar het wordt al erger...wie heeft er ervaring mee?

Ik heb dit een lange periode precies zo.
Het werd door mijn omgeving geweten aan stress, maar ik ervaarde in die periode juist veel minder negatieve stress.
Wel nam ik alles veel meer en ongenuanceerd op.

Ik heb mezelf in die periode leren accepteren zoals ik toen was, een Jantje huilt en Jantje lacht.
Daardoor ook de positieve dingen leren ervaren en ermee leren werken.
Het invoelen van mensen bij een blik of een woord.
Een fijne eigenschap in het sociale verkeer.

Wel had ik absoluut tijd voor mezelf nodig in de zin van veel keren per dag een kwartiertje alleen met soms een tukje en heb dat ook opgeëist.
Drukke situaties met veel mensen die er voor mij op dat moment niet toe deden heb ik gemeden als de pest.
Kwam niet meer in grote winkels en winkelde uitsluitend nog het allernoodzakelijkst.
(Scheelt wel in je portemonnee tongue )
Ik ging niet meer uit en verplichte verjaardagen deed ik prive op een andere keer dan het grote gezelschap.
Als ik daar niet onderuit kon, dan verdween ik elk uur gedurende 10 minuten "naar de WC" of ik vroeg of ik mocht afwassen.

Als je jezelf zo kunt leren accepteren is er niets meer mis met jou.
Je geeft zelf aan of je ziek bent of niet, niemand anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
emma-emily

emma-emily


Aantal berichten : 456
Woonplaats : westfriesland
Registration date : 26-01-09

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime22/2/2011, 20:23

Als ik dit stukje lees, weet ik weer dat het al een poosje aan de gang is.
Rond oktober is collega nr 1 eruit geraakt door armbesure, nr 2 volgde door overlijden van moeder en zus en in december no 4 door het overlijden van moeder..al met al was ik er al die tijd in mijn uppie- de rest invallers om me heen...
Na het op 13 januari overspannen verklaard te zijn, is nu toch ook weer een depressie aan de gang..
Ik wacht het nog even af, daarna weer naar de huisarts en wat dan ook.
t Is toch wat he?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime22/2/2011, 23:15

"Je voelt het zelf het beste" is altijd de beste reden om aan de bel te trekken.

Misschien heb je toch even "wat kunst en vliegwerk "nodig om het weer te gaan trekken.
Misschien toch weer medicijnen en wat ondersteunen bij een psycholoog?

Wacht niet langer met de dokter te consulteren.
Je weet het zelf.

Sterkte en moed gewenst om er weer "doorgaan te gaan".
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





*&%%$#&^^^even afreageren mag hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: *&%%$#&^^^even afreageren mag hier   *&%%$#&^^^even afreageren mag hier Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
*&%%$#&^^^even afreageren mag hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Maak hier je chatafspraken
» Beroerde dag of ziek? Hier een opkikkertje.
» even hier reageren op hoofdstuk 9 van prediker
» Je problemen zijn niet in het hier en nu
» wat zoek je hier op het forum- kunnen we voor je betekenen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Persoonlijk :: Klaagmuur en afreageren-
Ga naar: