Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 kan jij omgaan met geluk?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Fred




Aantal berichten : 158
Leeftijd : 76
Woonplaats : Bovenkarspel
Registration date : 14-01-09

kan jij omgaan met geluk? Empty
BerichtOnderwerp: kan jij omgaan met geluk?   kan jij omgaan met geluk? Icon_minitime6/9/2011, 13:30

Kan jij omgaan met geluk?

Je wilt gelukkig zijn! Tenminste, je zegt dat je dat wilt… maar hoeveel geluk kun je aan? Hoeveel geluk wil je toelaten in je leven vooraleer je jezelf begint te saboteren? Laten we eens even kijken naar je “programmering”. Een programmering is gebaseerd op gedachten, b.v. “Het is te mooi om waar te zijn.” Schrap die! Een andere is: “Ik wist dat dit niet kon blijven duren!” of “Er gaat zeker iets fout lopen.” Nog zo’n populaire “Ik heb altijd…”” of “Ik heb nooit… “, gevolgd door de een of andere negatieve gedachte. Schrap die ook maar! Hoe kun je echt geluk verwachten wanneer die overtuigingen je belemmeren?

Ben je klaar voor geluk? Of zit ik nog steeds vast aan het geloof in de Wet van Murphy - dat er altijd wel iets zal mislopen. Of is het zo dat een en deel van je nog altijd gelooft in opoffering, pijn en dingen die te mooi zijn om waar te zijn? Als dat zo is moet het gevolg daarvan wel zijn dat het “ongelovige Thomas deel” van je wel iets negatiefs manifesteren om te bewijzen dat het gelijk had. Dat deel creëert dus gebeurtenissen die bewijzen dat je overtuigingen waar zijn.
Om op de vraag te antwoorden – wil je echt gelukkig zijn? – is het antwoord meestal ja, MAAR …je gelooft niet dat het mogelijk is! Je werd op verschillende manieren geprogrammeerd om te geloven dat geluk vluchtig is en dat je het niet verdient! Met als gevolg dat we, zodra we ons echt gelukkig beginnen te voelen, iets manifesteren dat de perfectie ervan bederft of vernietigt… simpelweg omdat onze oude overtuigingen geen perfectie toelaten. Je hebt het gehoord – “Niets is perfect”. Wie beweert dat? Een oude programmering.

De goede kant hiervan is dat we, als je je eenmaal bewust bent van je beperkte overtuigen, je ze kunt veranderen. Je hoeft niet aan je oude programmering te blijven vastzitten. Je hebt een vrije wil en je kunt je overtuigingen kiezen. Met geduld en vastberadenheid kun je die oude gelukondermijnende overtuigingen veranderen in geluk-ondersteunde overtuigingen.

Begin met jezelf iedere dag voor te houden dat je een wezen bent en dat je geluk verdient! Dat is de waarheid. Je twijfels zijn slechts foutieve waarnemingen… het zijn misverstanden. Je hebt verkeerd begrepen wie je bent en wat je doel hier is. Je bent een manifestatie van het Leven en kunt ervoor kiezen om het leven vreugdevol en liefdevol te ervaren. Je kunt een wezen zijn, die vrijelijk liefde geeft en ontvangt en die vreugdevol in het leven staan.

En kunnen we geluk hanteren? Ja, ja, 1000 maal ja! We kunnen gelukkig zijn als we barrières, angsten, twijfels, zelfoordeel, kritiek en het geloof in straf loslaten. We moeten de programma’s waar we naar luisteren veranderen. Dan ontdekken we dat geluk er altijd al geweest is – we waren slechts afgestemd op een andere frequentie.
Wanneer oude, ongewenste gedachten bovenkomen, schrap ze en kies opnieuw voor geluk, vrede, liefde en vreugde. Het is je geboorterecht! En nu is het tijd om dat op te eisen! Geluk behoort je toe. Stel jezelf open om het te ontvangen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bestaansverheldering.nl
Maria
Admin
Maria


Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

kan jij omgaan met geluk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: kan jij omgaan met geluk?   kan jij omgaan met geluk? Icon_minitime23/10/2011, 16:56

Ik kan heel gelukkig zijn.
Maar vaak probeer ik me in te dekken voor de toekomst of voor.......

En dat nadenken remt het gevoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com
 
kan jij omgaan met geluk?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Omgaan met rouw, verdriet en pijn van de ander. - engels -
» 9 tips voor geluk van Boeddha
» Waarom zoeken wij het geluk zo vaak buiten ons zelf?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Relatie en Depressie :: Persoonlijk :: Schrijfforum-
Ga naar: