Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Relatie en Depressie
Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.
Aantal berichten : 456 Woonplaats : westfriesland Registration date : 26-01-09
Onderwerp: als liefde 16/2/2009, 17:55
Als liefde zich niet meer bekommert, dan zal het leven sterven. Als liefde zich onthoudt, dan heeft het licht geen kans Als liefde zich in onwil afkeert, zal alle levenskracht verdorren Als liefde zich onvindbaar maakt, dan overwint de dood..
De liefde is geduldig, draagt vrede in haar hart Zij zal vriendschap verspreiden, ook als de haat haar tart.
De liefde is meelevend en kwetst niemand gevoel Met waarheid hoog in’t vaandel, zoekt zij eerzaam haar doel
De liefde is bevrijdend en zij is niet jaloers betrouwbaar en rechtvaardig, Geloof bepaalt haar koers.
De liefde werkt in stilte, zonder trompetgeschal Al zijn haar daden groots, zij noemt het een niemendal
De liefde is eenvoudig, zij zoekt geen eigen eer. Zelfs bij bewezen schuld, vergeeft zij keer op keer
De liefde poetst de hoop op, zij geeft het leven glans. Telkens als iets verloren lijkt, ontdekt zij nieuwe kans.
De liefde maakt zichzelf niet groot, zij zoekt geen wraak na pijn, in het tumult van 'sterken eerst', wil zij de minste zijn.
Liefde verdraagt haar medemens, schikt zich in het aardse lot, onwankelbaar is haar geloof, want zij vertrouwt op God.
De liefde is een mooie bloem, een rode roos, nee meer, wat waar de roos verwelkt en sterft, vergaat zij nimmermeer.
Al ware het, dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles, wat te weten is, wist en al het geloof had, zodat ik bergen verzette maar ik had de liefde niet, ik ware niets,