Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Lezen is vrij, voor het grootste gedeelte van dit forum.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Activeer je lidmaatschap via de mail die je krijgt en log in.
Relatie en Depressie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie en Depressie

Depressief of een depressie? Voor ieder, die hiermee te maken krijgt.Wat voor depressie dan ook.

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Ten einde raad.... Geplaatst door Bolleke

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Maria
Admin
Maria

Aantal berichten : 1256
Registration date : 29-12-08

Ten einde raad.... Geplaatst door Bolleke Empty
BerichtOnderwerp: Ten einde raad.... Geplaatst door Bolleke   Ten einde raad.... Geplaatst door Bolleke Icon_minitime19/2/2009, 16:58

Van: bolleke Verzonden: 8-10-2008 20:42
Kan iemand mij aub zeggen wat ik nog kan doen voor het helemaal te laat is. Ik zal in het kort even uitleggen wat de historie van mijn leven is zodat jullie mij een beetje kunnen begrijpen waarom ik zo radeloos ben.
Ik ben van mijn 5 tot mijn 11 jaar sexueel misbruikt geweest door mijn stiefvader alsook lichamelijk en emotioneel (ben hier nooit voor in behandeling geweest want 25 jaar geleden bestond slachtofferhulp nog niet)
Ik heb op mijn 14 jaar mijn ex leren kennen en ben er mee getrouwd op mijn 17 jaar en dit was een heel ongelukkig huwelijk van 14 jaar waarin ik ook lichaamlijk en emotioneel misbruikt ben geweest.
Heb toen daarna nog 1 relatie gehad waarbij weer dezelfde vreselijke dingen zich afspeelden.
Ik ben geestelijk altijd heel sterk geweest maar het laatste jaar gaat het met mij heel slecht ik voel me dieper en dieper wegzakken in een dal waar ik niet meer alleen uit kan geraken en ik zou graag naar een psycholoog of psychiater willen gaan in de hoop dat ik me hierdoor wat beter zal gaan voelen, maar het probleem is dat ik dit niet kan betalen want ik ben maar een alleenstaande moeder en als ik die bedragen soms lees van 50 tot 70 euro voor 1 sessie dat is voor mij niet haalbaar. Het is toch niet eerlijk dat ik in mijn toestand zo moet blijven rondlopen omdat ik geen geld heb om een psycholoog of psychiater te kunnen betalen.
Ik heb daarstraks naar het CGG gebeld en daar werd mij gezegd dat er een wachtlijst was en dat ze momenteel geen andere mensen meer aannamen.
Is er iemand die mij kan zeggen wat ik nog kan doen want ik ben nu echt ten einde raad...
Misschien even bij vermelden dat ik uit Belgie kom

Groetjes, bolleke

Bericht 5 van 19 in discussie

Van: zodemiter Verzonden: 9-10-2008 17:49
Beste Bolleke
Mischien moet je eerst naar de huisarts Verwijs brief haalen Bie kunnen faak de behandeling bespoedigen
Of je met medikaatie steunnen tot je ergens terecht kund Wens je sterkte Gr Knuffel Mieter

Bericht 6 van 19 in discussie

Van: bolleke Verzonden: 9-10-2008 20:46
Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties!

Aan rizzy wil ik laten weten dat ik in de kempen woon maar
naar het cgg heb ik gisteren al gebeld en die wilden mij niet
aannemen omdat er een hele lange wachtlijst is bij hen.

Aan Mieter wil ik zeggen dat ik al met mijn huisarts heb
gepraat en hij heeft me Efexor voorgeschreven maar omdat
ik er zo ziek van was toen ik die innam ben ik ermee gestopt.
Hij raadde mij aan om zo vlug mogelijk naar een psycholoog
of psychiater te gaan omdat ik volgens hem in een zware depressie
zit.

Ik ben altijd geestelijk heel sterk geweest en kon me er altijd
zelf wel wat terug boven op helpen, maar ik ben ook maar een
mens en als de miserie altijd maar blijft voortduren moet je je
op een gegeven moment toch geven.
De dingen die ik als kind heb meegemaakt daar dacht ik voorheen
niet zo dikwijls aan omdat ik dat altijd heb verdrongen maar nu het
laatste jaar komen er regelmatig en de laatste tijd bijna dagelijks terug
herinneringen van naar boven en ik denk dat dit de doorslag nu bij mij
geeft.
Moest ik alleen zijn dan had ik me misschien allang laten gaan maar ik
heb hier nog een ventje van 3 jaar rondlopen en die heeft mij nog nodig en
ook hij moet hier nu onder lijden en dat is wel het laatste wat ik wil!

bolleke

Bericht 7 van 19 in discussie

Van: Drupke0 Verzonden: 11-10-2008 0:59
Hoi Bolleke,
Ik had gisteren een gans bericht ingetypt maar ik kon het niet verzenden en toen was het weg en had ik geen zin meer om het opnieuw in te typen.

Een psychiater is een dokter en dus heb je terugbetaling. Een psycholoog niet.

Maar voor mijn man met zijn invaliditeitsinkomen is een psycholoog aan 50,- € per uur 2 keer per week niet te betalen !

De psychiater kan ook medicatie voorschrijven en dringt daar meestal ook op aan, hij moet meestal ook een paar weken zoeken achter de juiste medicatie die het beste bij jou past.

Zoek vooral naar iemand die je vertrouwen schenkt en zoek anders direct na de eerste afspraak al een andere want het heeft geen zin door te gaan met iemand waarbij het niet klikt !

Succes,
Drupke

Bericht 8 van 19 in discussie

Van: bolleke Verzonden: 11-10-2008 21:35
Ik weet nu al dat een psychiater voor een deel word terug betaald door het ziekenfonds, maar nu moet ik de stap nog zetten om er naartoe te gaan. Alleen al er naartoe bellen om een afspraak te maken is voor mij heel moeilijk, dat heb ik altijd als ik moet bellen met iemand die ik niet ken want dan kom ik gewoon niet uit mijn woorden.
Een voorbeeld hiervan is het volgende, ik zou graag een naamsverandering (familienaam) willen laten doen maar omdat daar een grondige reden voor moet zijn eer ze dat toestaan moet ik bewijzen hebben en die heb ik met mijn incest verleden maar ik moet daar voor naar de vrederechter bellen en ik durf dit gewoon niet omdat ik niet weet hoe ik dit gesprek zou moeten beginnen! Is misschien raar maar het is zo, zou dit misschien te maken kunnen hebben omdat ik weinig zelfvertrouwen heb ik weet het echt niet.

Bericht 9 van 19 in discussie

Van: mariakat11 Verzonden: 11-10-2008 22:37
Bolleke

Zo heel vreemd is dat niet hoor, dat je met moeite belt.
Voor jezelf aan de bel trekken hebben heel veel mensen moeite mee.
Zeker als je dat juist als kind nooit hebt kunnen doen of afgeleerd bent.

Ik kan ook nooit naar een dokter en vertellen over een klacht zonder te huilen.
Dito bij een tandarts, als er iets speciaals is.

Maar dat is nu juist iets, waarbij je hulp kan krijgen via een maatschappelijk werk(st)er.
Degenen, die je helpen bij een willekeurig bureau voor geestelijke gezondheid.
Er is vast wel zo iemand bij jullie CGG.
In bericht 3 schreef je iets over degene die het intake gesprek deed.
Ik heb de indruk, dat dit misschien een maatschappelijk of sociaal werkster was, daar die heel veel voor je kunnen doen maar geen psychologen of psychiater werk.

En anders is er altijd nog de mogelijkheid van een brief te schrijven.
Zo te zien heb je daar minder moeite mee, want je komt aardig duidelijk over.
Vergeet dan vooral niet eerlijk te schrijven, de reden van je verzoek.

Veel moed en sterkte
Maria

Bericht 10 van 19 in discussie

Van: Detteke_8hotmailcom1 Verzonden: 12-10-2008 21:18
Ik kan je aanraden van naar een psychiater te gaan en hem uit te leggen dat je zo een visite niet kan betalen ,hij zal er dan ook wel voor zorgen dat je het betaald ,maar ook maar bijna alles terugkrijgt .Ik weet van meespreken en heb het zelf ook aan de hand .Als het een mens is met wat medeleven dan doet hij dat ,hij verliest er toch niks aan .Veel sterkte

Bericht 11 van 19 in discussie

Van: Drupke0 Verzonden: 14-10-2008 12:25
Dit bericht is al door de beheerder of assistent-beheerder verwijderd.

Bericht 12 van 19 in discussie

Van: mariakat11 Verzonden: 14-10-2008 13:00
Drupke een vergissing gemaakt?

Een reactie vanuit de hotmail postbox, en bovendien helemaal zelf niets geschreven?

Maria

Bericht 13 van 19 in discussie

Van: alexandrakuhl Verzonden: 15-10-2008 18:25
Hallo Bolleke,

Ik heb net (een beetje laat misschien) je vraag om hulp hier gelezen. Je zegt dat je uit de Kempen komt - zou Mechelen voor jou te ver zijn om naartoe te gaan? Ik heb hier in de buurt een hele goeie, begripvolle therapeut (geen psychiater, een psycholoog/gesprekstherapeut) die - als je het kan betalen - 30 euro aanrekent. Is dat bedrag een probleem dan doet hij het gratis. Je geeft wat je kan.
Als je meer info wil, dan kan je mij altijd mailen (alexandra-k@telenet.be of msn: gauloisesblue@hotmail.com)

groetjes,

Alexandra

Bericht 14 van 19 in discussie

Van: bolleke Verzonden: 17-10-2008 9:39
Goeiemorgen iedereen,

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb op jullie berichten ik wil jullie alvast wel bedanken voor de hulp en de steun die jullie mij hier geven.
Ik heb het gevoel dat het alle dagen slechter en slechter met mij gaat, ik heb gewoon geen plezier of richting meer aan mijn leven en ik voel me heel schuldig tegenover mijn zoontje want hij kan er tenslotte ook niets aan doen dat ik hier nu zo zit.
Ik had nooit durven denken dat ik ooit zo diep zou kunnen geraken en ik weet ik moet hulp zoeken maar zelfs daarvoor kan ik de moeite nog niet meer opbrengen ik weet het gewoon allemaal niet meer ik kan dit heel moeilijk uitleggen hoe ik me nu voel maar hier in dit forum zullen ze mij wel begrijpen.
Aan Alexandra wil ik nog even laten weten dat Mechelen voor mij wel te ver is want ik ben afkomstig van Turnhout.
Sorry voor mijn kort berichtje maar ik kom nog wel terug en bedankt nogmaals!!!

Groetjes, bolleke

Bericht 15 van 19 in discussie

Van: Anneke145 Verzonden: 19-10-2008 16:52
Dit bericht is al door de auteur verwijderd.

Bericht 16 van 19 in discussie

Van: bolleke Verzonden: 24-10-2008 16:43
Ik heb maandag een afspraak gemaakt met een psychiater en ik mag binnen 3 weken komen, ze is naar het schijnt heel goed en heeft het druk vandaar dat ik zolang moet wachten maar ik ben toch al blij dat ik die stap al heb gezet.
Ik heb gisteren bij mijn huisdokter bloed laten trekken om op alles te laten testen omdat ik op 3 maanden tijd 12 kg ben afgevallen wat toch wel vrij veel is, heeft dit nu te maken omdat ik in een depressie zit of is er iets anders met mij aan de hand ik weet het niet maar maandag heb ik de uitslag.
Hij had mij een 5 tal maanden geleden Efexor 75mg voorgeschreven maar omdat ik daar zo ziek van was ben ik daar mee gestopt na 3 dagen.
Hij heeft nu Remergon voorgeschreven en ik vroeg aan hem dat ik daar toch niet heel den dag suf van zou zijn of veel van zou slapen omdat ik nog wel voor mijn zoontje moet kunnen zorgen en hij zij dat je daar helemaal niet suf van bent maar als ik dan op internet naar verhalen kijk van mensen die ook Remergon hebben gepakt dan denk ik er toch wel anders over en ben ik bang om ze te gaan innemen.
Zijn er hier nog mensen die deze pillen ooit genomen hebben of nog nemen en wat zijn jullie ervaringen hiermee, en wat raden jullie mij aan al starten met Remergon of beter misschien wachten tot ik bij de psychiater ben geweest en dat zij mij dan iets zal voorschrijven?

Groetjes, bolleke

Antwoord
Aanbevelen Verwijderen
Bericht 17 van 19 in discussie

Van: --fred-- Verzonden: 24-10-2008 18:08
Hoi bolleke
Zou het maar wel doen die Remmeron
Kun je ook weer beetje van aankomen. Want remmeron heeft de naar dat je er van aankomt.
Je hebt tenslotte niet voor niks een ad voorgeschreven gekregen
Groet en sterkte
Fred

Bericht 18 van 19 in discussie

Van: compjutertje Verzonden: 27-10-2008 5:44
Ga eens naar CAW 5euro voor gesprek bij psycholoog en 2 euro als je meedeeld dat je die 5 euro niet kan betalen,indien ze jou daar niet kunnen helpen zoeken zij verder waar ze jou kunnen helpen.CAW staat voor centrum algemeen maatschappelijk werk.Kun je mij eens zeggen uit welke omgeving je bent dan kan ik voor jou zoeken waar het voor jou het dichtchtste in de buurt is .Ik ben van West Vlaanderen.

Bericht 19 van 19 in discussie

Van: zodemiter Verzonden: 13-12-2008 11:25
Hoi lieve bolleke
Helaas kan ik je geen goede raad geven Maar mijn gedachten zijn bij jouw.Ja leef met je mee
Groetjes sterkte knuf Mieter

Terug naar boven Ga naar beneden
https://psychosoof.actieforum.com

Ten einde raad.... Geplaatst door Bolleke
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» En ik ben..... - Geplaatst door Atina
» op en af - Geplaatst door jowipohart
» Een verademing........------Geplaatst door atina
» ik wacht op je------Geplaatst door Tygerwoman2